Welkom bij Paul's Karpersite

Mark

Verslag Frankrijk Mark

Na 7 lange maanden wachten/aftellen en een enerverende vrijdag thuis was het om 23.00 uur eindelijk zover. De H300 afgeladen, afscheid genomen van vrouw en kinderen, op naar Frankrijk. Op weg naar mijn eerste karperavontuur samen met Paul.

De heenreis liep zeer voorspoedig, zo voorspoedig dat ik om 7.30 uur de H300 op de parkeerplaats draaide met het idee: pitten. Dit pakte echter anders uit. Opeens klonk het Coffee. Dit bleek Mick te zijn. Mick is de eigenaar en naar later bleek een goede gastheer en kundig karpervisser.
Na de koffie bracht hij gelijk de spullen naar de mooie plek die Paul voor ons uitgezocht had. We zijn gelijk begonnen met opbouwen. We hebben de tenten bij elkaar geplaatst zodat we elkaar zoveel mogelijk gezelschap en hulp kunnen bieden. Ik had de hulp van Paul snel nodig, kreeg het voor elkaar om 2 aanbeten te verspelen in 1 uur. De onderlijn die we thuis gemaakt hadden bleek toch niet helemaal goed te zijn.
Later op de dag kreeg ik een vervelende migraine aanval. Waarschijnlijk te weinig slaap en eten genomen. Na vroeg te zijn gaan crashen 19.30 uur kreeg ik later in de avond toch mijn eerste vis. Dit was gelijk mijn nieuwe record, wat ik overigens later met een 27.5 pond schub nog scherper zou stellen. Gelukkig was ik iets opgeknapt zodat ik de vangst zelf kon doen. Je kunt je voorstellen dat ik dolgelukkig was.
De volgende morgen besloot ik om mijn hoofd helder te krijgen snel te douchen. Dit was voor Paul een gelukje. Hij kon toen de mooie 37.5 pond spiegel vangen die op de foto staat. Na alles wat hij voor me gedaan had in de aanloop en al ter plekke was ik net zo blij alsof ik de vis zelf gevangen had. Grappig dat een oude Silstar hengel dit gevecht aan kan als de visser geweldig is. De Sambuca kan open. Het speciale bier kon al open.

Opvallend was in de loop van de dagen dat de vangsten bijna allemaal in de (vroege) ochtend en avond gevangen werden. Het zijn stuk voor stuk zoals je op de foto’s kan zien geweldig mooie karpers. Supersterk. Na de run 20 meter extra lijn door je slip trekken was geen uitzondering.

Een impressie:

Helaas betekent dit ook dat je vis verspeelt. Ze weten donders goed dat ze met allerlei draaiingen van de haak afkunnen(vis weerhaakloos). Af en toe staat je hart stil, en is het woordenboek te klein als ze weg zijn.
Het mooie weer wat we hadden( 25 graden en zon, wel koude nachten) had voor en nadelen. Het nadeel was dat we 2 dagen geen beet gezien hebben i.v.m. paaien. Het voordeel was dat Mick een heerlijke barbecue organiseerde waar we met de andere gasten een gezellige middag hebben gegeten en gedronken.
Voor mij gaf dit de mogelijkheid om eens volledig om het meer te wandelen. Een prachtig meer met veel natuur en dieren zoals slangen, hagedissen, vossen, beverratten en korenwolven. Onderweg hadden we al herten en roofvogels gezien.

Veel plezier hebben we aan onze mascotte STOMPIE (hij had geen staart)beleefd.

Na 2 dagen wilde ik eindelijk wel weer eens vis vangen. Gelukkig gebeurde dit dan ook. De laatste ving ik zaterdag ochtend. Van deze heb ik dan ook met een kus afscheid genomen.

Restte ons alleen nog afbreken, inpakken en douchen.

Op de terugweg het eerste deel via de Franse binnenwegen gedaan. Je ziet dan pas hoe mooi de natuur is in het voorjaar. Om 21.45 uur de H300 weer voor de deur geparkeerd. Manuela had beide jongens opgehouden zoadat we een knuffelig welkom thuis kregen.

Ik heb een geweldige week met Paul gehad. 10 karpers en 2 meervalletjes gevangen. Veel gezien en ook weer veel geleerd. Ben benieuwd wat Mick met onze adviezen kan en hoop in de toekomst weer een bezoek te brengen aan Etang Guerresse.
Ik wil dan Paul ook hartelijk danken voor de perfecte vakantieweek en verwacht dat we dit jaar in Nederland ons aantal moeten gaan uitbreiden.

December 2020 >>
28 29 30 31

Website geschikt voor:

Klik hier voor een PB.

Copyright © Paul Lamandassa 2007-2024 | Powered by CMSimple| Template: ge-webdesign.de | Login