Welkom bij Paul's Karpersite

Werner

Verslag Frankrijk 2010

Hehe eindelijk, het gaat weer gebeuren. Twee weken aan het meer van Mickelodeon, moeten we toch een mooi aantal vissen kunnen vangen….
De auto heeft een grote beurt gehad door Gerwin van Spijker-auto’s, dus op zeker dat het toppie gebeurd. ( Hoezo connecties ☺ ) Ook onze nieuwe aanwinst (aanhanger) is voorzien van nieuwe bandjes, dus met een gerust hart op weg.
Vrijdag al vroeg bij Paul, dus op ons gemak de auto en aanhanger VOL laden, ja VOL met hoofdletters, want wat neemt een mens een meuk mee zeg, pfff. Na paar bakkies koffie en kussies op weg naar France. De reis gaat voorspoedig, op een hachelijk momentje na bij Parijs, die gasten daaro hebben echt hun rijbewijs kado gehad bij een stokbrood geloof ik….
Aankomst bij Mick om effe 7 uur in de ochtend, dus die was nog niet wakker, maar het dichtgooien van een autoportier doet wonderen. Met een slaperig koppie welkom geheten, gaat Mick een bak koffie zetten en kijken wij weer met een gerust hart naar het mooie meer, en dag/ochtenddromen van mooie vissen de aankomende 2 weken. Na een slap bakkie koffie, auto uitladen en kan de zooi naar onze plek toe. Mick heeft een trekhaak aan zijn motormaaier gemaakt, dus geen gezeik meer om die aanhanger naar achteren te duwen, alles gaat zonder ellende dus ( thanks Mick, great job!!!)
Yessssss, op de plek die gelukkig vrij was. Tenten opgezet en ingericht, en toen de hengels natuuk. Voeren met supervoer van Paul, maïs erbij en boilies van Sander’s. Ik mocht weer gebruik maken van een extra boot van Paul en ook van zijn setje ATTX sounderbox , toppie weerrrrrrrrrrrrrrrrrr!!!!! Lekker weer trouwens, rond de 22 graden en zou de rest van de week ook zo blijven gelukkig.
Alles op scherp, en zelf een goeie bak koffie gezet, was het wachten op de eerste run, die kwam dezelfde dag al voor mij, een rijenkarpertje van 6 pond om er effe in te komen zeg maar, wel een mooie vis, maar dat zijn ze allemaal daar. Volgende dag pas weer een run, een 22 pond spiegel, jawel ze worden groterrrr….

Dag 3: Beginnen met een 18 pond spiegel, een 22 pond en als klap op de vuurpijl een 32!! Spiegel. Hoppaaa, record verbroken op de 3e dag al, lekker hoorrrrrrrr. Ook Paul vangt lekker, dus gaat goed. Samenwerking is weer als vanouds, maar wat wil je na 22 jaar ☺. Na 2 dagen bleek ik best wel moe te zijn van de autoreis en dat was goed te merken in de nachten, want met slaaptekort is het moeilijk de Delkims van Paul te horen op die afstand, dus hebben we maar de grote afstandsbedieningstruc ( 3x woordwaarde, 2x letterwaarde) uitgevoerd. Paul hoort mijn Delkims en ik de zijne, dus dit valt onder de noemer “slimme karpervissers”.

Dag 4: Rustig aan beginnen met een 30 pond spiegel ☺ , daarna een 25 en een schitterende 22 pond rijenkarper. We gaan goeddddddd. Minder puntje is dat we allebei aan de schijterij zijn, waarschijnlijk door het water wat we gedronken hebben, eg SHIT dus. Maar van je hela hola, we houden de moed erin, en gaan gewoon door met vangen. Op dag 5 komt er een schub in het net van 22 pond en alweer een 30 pond spiegel, de derde 30-er al. Ik is happy de peppie.

Dag6: 3 vissen, spiegels van 20, 25 en 23 pond, niet slechttttttt. Dag 7, 30 april, Paul en ik zijn in de houding gaan staan en hebben het Wilhelmus gezongen, het eerste jaar dat we niet naar de vrijmarkt zijn geweest. Na het korte broekenweer is het nu regen wat de klok slaat. In Nederland is het ook slecht weer hoorden we, dus schrale troost. De vangsten voor mij die dag maakt zo’n dag wel weer goed, een 30 en een 26 ponds spiegel, leve de koninginnnnnnnnnn☺

Dag 8: Het weer slaat om, het lijkt wel herfst, koud en nat en een gure wind is ons ten deel gevallen. Maar goed dat deze eigenwijze zijn tassen door zijn vrouwtje heeft laten inpakken, want die heeft genoeg warme truien en broeken meegegeven, je kon niet weten….Ik hoor het haar nog zeggen. De vangsten beginnen ook terug te lopen, die dag alleen een spiegel van 23 pond gevangen. Overdag hebben we hengels binnen gedraaid, en zijn we boodschappen gaan doen in het dorp verderop. We kwamen in de knel te zitten met de harde maïs, dus hebben we bij de Brikomarché een 10 kilozak mee genomen. Mick had achter zijn huis een grote ouderwetse zinken wasketel staan, die we konden gebruiken om de maïs in te weken en te koken, kost 2 gasbussies, maar werkte perfect. We hadden weer harde maïs genoeg.

Dag 9: Storm!! Weinig geslapen door het geklapper van mijn “hoedje” dat over de tent zit. Oplossing was snel gevonden, touwen erover heen gespannen en klaarrrrrrrr. Een 28 pond spiegel was die dag de enige vis, maar elke vis is mooi en heeft zijn/haar eigen karakteristieke eigenschappen.

Dag 10: Het blijft maar koud en nat, maar we zitten lekker onder de plu en vermaken ons prima. Wat blijkt, er is een plaag van catfish aan de gang in Mick’s lake. Al ons voer wordt verslonden door die ettertjes. Boilies komen na een nacht in het water gelegen te hebben terug als dobbelsteentjes, al is het een pop-up. We zijn er wel klaar mee, dus we gaan over op plan B, alleen nog voeren en vissen met harde maïs. Stringetje aan de hair en pop-up. Brengt wel een 22 en alweer een 32!!! Ponds spiegel op de kant. Mick is druk bezig met zijn traps (vallen) om die kleine catfishjes/dwergmeervalletjes te vangen, maar is niet echt een succes. Nadat Paul zo’n ding aan de hengel had gevangen, kwam die op het idee een penhengel te lenen van Mick, en hebben we 3 avonden zeker een dikke 120 van die dingen gevangen op zachte maïs, stukjes ham van de nasi/bami, brood. Het zijn net kliko’s die beestjes, ze vreten alles.

Dag 11: Klein schubje gevangen van rond de 6 pond, die is geboren in het meer van Mick. Ook nog een 20 pond spiegel kwam op de kant.

Dag 12: Een 7 pond en een schitterende 28 pond spiegel gevangen. Ging mijn schepnet naar de kl*te, het touw wat aan het einde van de armen zit, finaal afgebroken. Paul had em weer opnieuw geknoopt, maar bij de volgende vis alweer hetzelfde liedje… Ik had nog een stuk touw bij me waar je een vrachtwagen mee omver kan trekken, dus met een beetje invitiviteit van Paul is dat in elk geval verholpen. Ben echt wel een beetje klaar met een bepaald merk!!!! Hint> 3 letters, begint met een J en eindigt op een C.

Dag 13: Niks, nada, noppie aanbeet gehad. Vis is toch wel van slag af door die omslag van het weer, scheelt gewoon 15 graden en meer als de week ervoor. Ook de watertemperatuur is gezakt met 4 graden. We denken ook dat de vis op punt heeft gestaan te gaan paaien en door dat weer mega is gestoord. Maar ach, wij hebben gelukkig Vannessa Paradis nog op radio RFM. Paul heeft een nieuw idool en ik heb er een fobie bij, hahahhaahaha.

De laatste dag : Is aangebroken, wat gaat het snel voorbij altijd. Weinig vis te zien en ook geen aanbeten gehad in de nacht, dus redelijk geslapen. We zouden normaal op zaterdagmorgen terug gaan, maar nog en nacht slapen in die kou had totaal geen zin, vandaar het plan om op vrijdagavond weg te gaan. Dik duimen draaien dat we alles droog mee konden nemen, en ons gebed is verhoord, het was droog die vrijdag, en nog redelijk qua temperatuur ook. Een wazig zonnetje af en toe, dus relaxed opruimen. We zouden tot 18.00 vissen en dan opruimen. Ik kreeg zo rond 16.00 een superrun en kon de 2 weken afsluiten met een sterke en mooie 28 pond spiegelkarper. Daarna gelijk maar begonnen met opruimen, en rond 19.00 was alles klaar en had Mick de spullen en de aanhanger weer op de parkeerplaats gezet. Auto ingepakt, bakkie koffie nog bij Mick gedronken en op weg naar Nederland. Rond 4 uur ’s morgens bij Paul aangekomen, moe als een hond van de reis, maar alles goed gegaan. Paul zijn spullen uitgeladen, eindelijk een LEKKERE bak koffie gedronken, mijn foto’s op de pc(MAC) gezet en ik nog even 3 kwartier naar huis gereden. Vrouw en zoon onderweg wakker gebeld, die hebben nog even geholpen met uitpakken, daarna lekker me eigen bed in……..
Al met al 2 heerlijke weken gehad in de rust en de natuur en schitterende vissen gevangen…..Op naar een volgend avontuur!!??

Hier zijn mijn foto's van de vissen op volgorde van de vangsten.

Groeten van Werner

29 30 31

Website geschikt voor:

Klik hier voor een PB.

Copyright © Paul Lamandassa 2007-2024 | Powered by CMSimple| Template: ge-webdesign.de | Login