Welkom bij Paul's Karpersite

mei

::Hier zijn ze dan de Frankrijk foto's

::Hier staan ook onze verslagen van deze trip (onder aan de pagina).

De vangsten.

Verslag van Werner
Vive la France, vive la Gueresse

Na een paar weken van voorbereiding was het eindelijk zover, de 3 musketiers gaan naar een betaalwater in Frankrijk.
Vrijdagnacht om half 2 verzamelen bij Paul, bakkie koffie, aanhanger volgeladen en op naar Etang Gueresse. Wel effe ruim 9 uur sturen, maar mag de pret niet drukken….
De reis was relaxed, maar wel vermoeiend. Na even zoeken kwamen we om even half 12 aan, en werden we welkom geheten door Mick, de eigenaar van het water. Hij kon ons vertellen dat de vorige gasten (4 man sterk) ruim 50 karpers hadden gevangen, dus de mogelijkheden waren er. Na een rondleidinkje rond de plas en wat stekken bekeken te hebben, vonden we toch de overkant mooier om te gaan zitten, dus zijn we daar heen gegaan.Met een aftandse grasmaaier met een nog aftandsere kar erachter heeft Mick onze spullen erheen vervoerd. Je kon aan hem merken dat hij totaal niet geïnteresseerd was in hoe en waarmee we zouden gaan vissen. Niets werd gecontroleerd, zelfs de reisvouchers wilde hij niet hebben. ( het geld stond toch al op zijn rekening).
Bleek ook nog eens dat hij de volgende dag weer terug ging naar de U.K. dus we mochten het zelf uitzoeken……

Na dit uitbundige welkom (NIET DUS), hebben we de spullen uitgepakt en zijn we gaan vissen. We hadden goede boilies bij ons, dus daar zou het absoluut niet aan liggen. De eerste dag kwamen er wat vissen op de kant, en bij de allereerste spiegel ga je al helemaal uit je dak, zeker omdat je niet gewend bent zulke mooie vissen te vangen in Nederland. Het ging lopen, we stonden er zelf verbaasd over, gelijk al zoveel aanbeten…
De ene vis nog mooier als de andere, wat een feest, de week kon toen al niet meer stuk!!
Paul en Gerwin hadden gelukkig voerboten bij hun, zodat het aas altijd op de goede plek lag, dit heeft absoluut zoveel meer runs opgeleverd.
Thanks mates, dat ik er ook gebruik van heb kunnen maken!!!

Gerwin had een perfecte plek, daar bleven de foxjes het uitgillen, wat ons wel heel wat nachtrust heeft gekost, maar voor zulke vissen heb je het er graag voor over. De laatste 2 dagen viel het bij Gerwin een beetje stil en gingen Paul en ik de runs krijgen, wat een paar zeer mooie vissen opleverde.

Ik zal geen merken noemen, maar heb veel vissen gevangen met de zogenaamde homo-boilies, hahaha. Dit zijn kleine pop-ups, knal-roze, maar vangen als een speer. We hebben met z’n 3-en het ongelooflijke aantal van 62 !!! vissen op de kant gekregen, kun je nagaan hoeveel het er waren geweest als je de missers nog mee had geteld.

Bekijk de foto’s maar eens op de website, en je zult moeten toegeven dat het een zeer geslaagde week was in het oh zo mooie Frankrijk…. Wie weet volgend jaar weer, maar dan weer een nieuwe uitdaging op een ander water, want dit smaakt naar meerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Groeten van Werner

Verslag van Gerwin

Etang Gueresse

Onze 1e trip naar Frankrijk is een feit! En wat voor één……..Weken van voorbereiding, vele telefoontjes en de nodige inkopen moesten ervoor zorgen dat we het Meer van 7 hectare onveilig zouden maken.
Aangezien we pas op zaterdag na 12.00uur het meer op mochten, hadden we besloten in de nacht van vrijdag op zaterdag om plm.01.30uur te vertrekken vanaf Paul zijn huis.
Je probeert dan op vrijdagavond nog wat te slapen maar dat lukt wat je ligt meer te draaien en te denken van wat ons allemaal te wachten staat.
Werner had een aanhanger geregeld en wat voor één! Een super bak waar een grote hoeveelheid spullen in opgeborgen kon worden.
Na een lekker bakkie koffie (ja je moet wel 800 km wakker blijven….) gingen we met 2 auto’s uiteindelijk om 02.00uur op weg.

De reis verliep voorspoedig, op de wegen was het lekker rustig (vindt je het gek, een normaal mens slaapt om dat tijdstip….) alleen het laatste stuk was erg saai en vermoeiend.
We hadden walkie talkies meegenomen zodat we tijdens de reis onderling contact konden houden wanneer we even zouden stoppen.
Het meer was vanaf de weg niet te zien en in 1e instantie reden we er voorbij…….. mede omdat we in het bos een parkeerplaats zagen met een blonde muts waarvan wij dachten, die gaat toch niet vissen…..?
Om plm. 11.30uur belanden we uiteindelijk op de plek van bestemming.
Eerst even kennismaken met Mick die oogwaarschijnlijk baalde van de vorige groep die een enorme hoeveelheid spullen en troep bij zich hadden waardoor hij diversen keren met de grasmaaier en bak heen en weer moest rijden.
Voordat we de spullen gingen uitladen deden we een verkenningsronde en gauw werd duidelijk dat de vorig groep met aardbeien bollies had gevist. De hele plek stonk ernaar!
We waren er al snel uit dat die plek NIET de plek zou gaan worden waar we ons kamp zouden opzetten.

Uiteindelijk voor een kant gekozen waar volgens Mick weinig tot niet was gevist en waar in ieder geval geen modder te bekennen was.
Het nadeel van de plek was dat je de haringen in de grond moest rammen en je had door de aanwezigheid van de bomen weinig tot geen ruimte om te werpen.
Gelukkig hadden Paul en ik voerboten. Paul had de Smartboat en ik de Carpcatcher.
Beide super bootjes en het uitvaren ging perfect!
Vanaf dag 1 was het bij mij raak, de ene vis was nog mooier dan andere en de vissen waren beresterk! Ongelofelijk….
Paul en Werrie hebben mij ontzettend goed geholpen het was echte teamwork.
Toppie mannen!
Gedurende week werd de een na de ander gevangen. Paul had een fles samboeka (hoe schrijf je dat?) (sambuca admin) meegenomen en zou opengaan bij de 1e 30+ ponder.
Helaas…… we bleven hangen op 29,9 pond.
Werrie verbrak zijn PB op 28 pond met een schitterende vis. Het gemiddeld gewicht lag op 20 pond en volgens zeggen de topvis liggen op 40 pond.
Het zwaarste gewicht wat door Paul werd gevangen was een 27+ pond super vis!

Over het weer kan ik kort zijn, wind – zon en af en toe regen.
Al met al een super week met een gezamenlijke vangst van 62 vissen!!!!
De week is voorbij gevlogen, heb het super naar mijn zin gehad met Werrie en Paul en zullen hopelijk in de toekomst weer een trip plannen.

Het was niet alleen feest……. Mick ging de dag na onze aankomst weer naar Engeland.
Enorm balen omdat we geen gebruik hebben kunnen maken van zijn expertise en aas (wat wel werd vermeld in de folder).

Mick where were you when we needed you…..confused

Vrgr.
Gerwin

Reactie van Mick Baldry:

When we first bought Etang de Gueresse there were 4 of us in partnership, my wife and I and also a brother and sister in law. We completed the purchase in April of 2004 and the previous owner allowed us to stock the lake with some carp in January 2004. Our partners decided in May 2004 that they wanted to sell their half. This put us in a very difficult financial position but we decided that the lake was so perfect that we had to carry on, and, with the help from the bank my wife and I now own Carpheaven. We had a problem getting some more fish but managed to complete the stocking In December 2005 and we opened for the first time in April 2006. It soon became clear that there were more obstacles in the lake than I thought and also there was a problem with small carp at the end of the season. The only option was to drain the lake and take out all of the obstacles and small carp. The work was done with the help of some very good friends. Unfortunately this all had an effect for the bank and I had no option but to work for a year in London. Living nearby to the lake was a Dutch couple who we became good friends with and Aad offered to help with my Dutch clients. This was perfect. Aad would see the new clients in and help when they left and also visit during the week to make sure everything was OK. Unfortunately Aad was taken very seriously ill and sadly died at the end of March 2007. Not only had we lost a very good friend but all our plans had once again been turned upside down. The only option was that an English neighbour Helen would help see clients in and out. Helen did a fantastic job for us and we hoped that clients would understand. After seeing some clients again this year (we get a lot of repeat bookings) we don't think that the situation was clearly explained to our Dutch clients and possibly some holiday were not perfect. We would like to take this opportunity to apologise to anyone who may have had a less than 100% experience and assure new and existing clients that from 2008 things are back to normal and I am at the lake full time.

Regards Mick Baldry

25 26 27 28 29 30 31

Website geschikt voor:

Klik hier voor een PB.

Copyright © Paul Lamandassa 2007-2024 | Powered by CMSimple| Template: ge-webdesign.de | Login